Martina

Značka je osobnosť, dajte jej hlas
Značky si jasne spájame s vizuálnou identitou, lenže ony majú aj svoj hlas. Inak rozpráva Red Bull a inak prezidentský úrad. Ako nájsť a nechať vyniknúť svoj hlas? Tone of voice, alebo hlas vašej značky, je spôsob, akým komunikujete.

Stačí si predstaviť, že vaša značka je človek. Pouvažujte nad tým, ako sa správa, ako rozpráva, ako ho vníma okolie. Tón, ktorý používa, je hmatateľný vo všetkých formách komunikácie, na sociálnych sieťach, v telefonickom rozhovore, spôsobe, akým posiela mail, píše príspevok na blog. Mal by pôsobiť všade rovnako a mal by byť poľahky identifikovateľný.

Komunikácia je dvojstranný proces, na jednej strane je komunikátor, na opačnej prijímateľ informácie. Preto je dôležité vedieť aj spätnú väzbu, ukázať zákazníkom, že ste človek, že vám na nich záleží, ale tiež to, čo pokladáte za dôležité vy, čo máte radi a čo vám imponuje alebo prekáža. Svoje hodnoty napríklad krásne komunikovala pred časom vodka Absolut, ktorej populárnu kampaň Slovensko žije všetkými farbami, zastrešila agentúra Triad

Hlavným cieľom stanovenia tone of voice je vybudovať osobnosť, ktorá je kompaktným a konzistentným synonymom vašej značky.

Zámerne nehovorím o obsahu, pretože tie dávajú vyjadreniu zmysel, pri tóne ide o dojem, ktorý zanecháte, aj keď ste už dohovorili. Myslite na to, že ľudia si nebudú pamätať, čo ste im povedali, ale nikdy nezabudnú na to, ako sa vo vašej prítomnosti cítili. Preto, keď vaša značka rozpráva, nejde len o samotný príbeh, ale aj o náladu, ktorú takto vytvoríte. Vďaka tónu dokážete dať ľuďom pocit, že aj vy ste človek, čím si získate ich dôveru, vybudujete postavenie a odlíšite sa od konkurencie. 

Nepodliehajte trendom, ale nedržte sa svojho tónu navždy zubami nechtami. Všetci sa vyvíjame a s tým sa môže jemne meniť aj spôsob našej komunikácie. Neopúšťajte však svoje základné hodnoty, to, čomu a v čo veríte a čo reprezentujete. Navyše, váš tón by mal byť zákazníkom blízky, mali by ste byť takpovediac na jednej lodi a komunikovať „rečou svojho kmeňa“. 

Tri základné otázky, ktoré by ste si mali položiť

Prečo: Pri uvažovaní o tone of voice sa vráťte úplne na začiatok a odpovedzte si na otázku, prečo vlastne existujete. Čo bolo hnacím motorom založenia spoločnosti, čo ste si od toho sľubovali, prečo pokračujete a aké hodnoty sú pre vás dôležité. Spomeňte si napríklad na Elona Muska, chcel predávať autá alebo letieť do vesmíru? Ani nie, chcel skôr zmeniť svet a túžil po lepšej budúcnosti. 

Pre koho: S kým sa chcete vydať na cestu k cieľu? Pre koho to všetko robíte? Kto je vaša cieľová skupina? Čo očakáva? Čo ju zaujíma, kde sa pohybuje, aké má vzdelanie, zamestnanie, čo robí vo voľnom čase? Pokúste sa zhromaždiť o nej čo najviac informácií a vytvorte si persóny. 

Ako zniete? Môžete zistiť, ako vás zákazníci vnímajú, či je to v súlade s vašim zámerom, vašou víziou a misiou, či vám rozumejú (teda dokážu rozkódovať vaše posolstvá) a či im vaša komunikácia vyhovuje. Možno zistíte, že potrebujete niektoré momenty napraviť, vylepšiť, vyjasniť.  

Riešenie v praxi

V ideálnom prípade si dáte dokopy myšlienky na vyššie uvedené otázky a vytvoríte tak kompaktný celok, ktorý vám bude jasne definovať hlas vašej značky. Pouvažujte nad správnym a nesprávnym hlasom v rôznych situáciách, popíšte persónu značky, slovník, gramatické pravidlá, ujasnite si víziu a misiu a základné hodnoty, ku ktorým sa hlásite. 

Pozrite, ako krásne to robí mailchimp.

Zdieľať:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Môže vás zaujímať

Načo je stratégia na sociálne siete?

Založiť stránku na sieti Facebook či účet na Instagrame dnes môže ktokoľvek. Vybudovať ale úspešný profil, ktorý reprezentuje vašu spoločnosť, jej hodnoty a vytvára okolo seba komunitu nie je až taká jednoduchá záležitosť a veľa ľudí sa o tom presvedčí.

Päť krokov k stratégii na sociálnych sieťach

Stratégia je cesta, po ktorej sa rozhodnete kráčať a hoci uvidíte veľa zákrut, záhadných skratiek a možno aj nebezpečných úsekov, na konci skôr či neskôr dôjdete k cieľu. Udrží vás v pohybe aj v prípade, že nebudete vedieť ako urobiť ďalší krok.

Značka je osobnosť, dajte jej hlas

Značky si jasne spájame s vizuálnou identitou, lenže ony majú aj svoj hlas. Inak rozpráva Red Bull a inak prezidentský úrad. Ako nájsť a nechať vyniknúť svoj hlas? Tone of voice, alebo hlas vašej značky, je spôsob, akým komunikujete.

BeVisible

Kontaktné informácie

Gajova 4, 811 09 Bratislava
Slovenská republika

Tel.: 0903 801 223, 0904 800 030
info@bevisible.sk