Tik Tok alebo Reels? Kde sa dvaja bijú, vy môžete vyhrať

Tik Tok aj Reels ponúkajú nepretržitý prúd videí s cieľom zaujať a udržať pozornosť divákov. Využite ich súboj vo svoj prospech a rozšírte známosť vašej značky.

Rok 2020 sa v niektorých prípadoch ukázal ako dobre využitá príležitosť. Okrem toto, že sme videli príklad skvelej reklamy na zubné strojčeky, darilo sa aj NetflixuTikToku. Karanténa prispela k tomu, že sme sa masívne vrhli na rýchle a dostupné zdroje zábavy. Keď už máme byť zatvorení doma, prečo situáciu neodľahčiť trochou humoru?

Tik Tok, síce s nálepkou zábavy pre deti, dosiahol rýchlo neuveriteľný úspech a prepísal scénu sociálnych sietí. So svojimi krátkymi, minútovými videami a úžasnou kreativitou tvorcov dokázal vybudovať z neznámych ľudí populárne hviezdy s miliónom videní ich videí doslova cez noc a bez ohľadu na to, aký úzky a špecifický segment divákov oslovujú.

Raketový nástup a úspech Tik Toku naštartoval k reakcii aj konkurenciu. Instagram ako odpoveď spustil svoje Reels v auguste minulého roka. Tik Tok aj Reels sú veľmi podobné, ale napriek vám odporúčame nezamieňať ich.

Tik Tok a Reels sa voči sebe vymedzujú

Najvýraznejší rozdiel pri oboch platformách je dĺžka videí. Na Tik Toku máte k dispozícii 60 sekúnd, Reels ponúka len 30.

Zaujímavý je aj hudobný výber, TikTok vám dáva k dispozícii celú knižnicu originálnej a populárnej hudby a za jej použitie vám jeho algoritmus dokonca pripisuje bonusové body. Reels zo začiatku hudbu vôbec neponúkal.

Tik Tok vám umožní dopĺňať množstvo doplnkov, filtrov, efektov, šablón. Môžete využívať a pridávať rôzne zvukové efekty. Výber na Instagrame nie až tak široký a najmä nie tak zábavný.

Tvorcovia videí pre Tik Tok môžu využívať aj videá iných užívateľov a klipy pridávať k svojim. Je to skvelá príležitosť napríklad pre začínajúcich hudobníkov, ktorí dokážu takto spievať duety so slávnymi spevákmi. Tik Tok tvrdí, že takto sa dá na obsah ďalej reagovať, pretvárať ho podľa seba, pokračovať v rozvíjané príbehu, dopĺňať svoje skúsenosti a podobne. Preto sú jeho stitche tak zábavné a populárne.

Natáčajte originálne videá a úspech máte na dosah
Súťaž dvoch gigantov môžete využiť vo svoj prospech

Ako môže algoritmus Tik Tok pracovať pre vás

Tik Tok jasne vysvetľuje, ako funguje jeho algoritmus, čo sa mu páči a čomu sa vyhnúť. Keď uverejníte video, vaši followeri ho uvidia, keď sa pozrú do svojich „following“ stránok. Algoritmus tiež potlačí video niekoľkým divákom do ich „for you“ videí. „For you“ videá vám Tik Tok namieša podľa toho, čo predpokladá, že by sa vám mohlo páčiť a motivuje vás k interakcii. A tu sa láme chlieb. Ak na vaše video diváci, ktorí ho vidia vo svojom výbere „for you“ reagujú a interagujú s ním, Tik Tok ho posunie ďalej. Naopak, pokiaľ nevyvolá záujem, nebude ho ďalej pretláčať. Je to jednoduché, vytvárajte zaujímavý obsah a Tik Tok vás bude milovať.   

Využite algoritmus Reels vo svoj prospech

Tak ako Instagram vyzval Snapchat, keď predstavil svoje storky a podarilo sa mu to, teraz stojí voči vyzývateľovi Tik Toku. Nemá to jednoduché, keďže vyše polovica zadávateľov si myslí, že Reels jednoducho nie sú dostatočnou konkurenciou videám Tik Tok.

Algoritmus Instagramu je jednoznačný. Páči sa mu, ak udržíte divákov v aplikácii čo najdlhšie. Ponúka vám množstvo doplnkov a chce, aby ste ich využívali všetky s cieľom čo najviac zatraktívniť váš obsah. Máte k dispozícii feed, storky, reels, IGTV, live, nákupy. Instagram svoje „fičúrky“ testuje a skúša, na ktoré diváci zaberajú a následne ich optimalizuje, aby dosiahol optimálny engagement. Tik Tok testuje len časti obsahu, a tak vyhodnocuje engagement.

Preto ak sa chcete zapáčiť algoritmu Instagramu, využívajte všetko, čo vám ponúka, postujte pravidelne a snažte vyvolať čo najviac interakcie.

Instagram vás potrestá za Tik Tok videá na Reels  

Instagram rýchlo prišiel na to, že tvorcovia preklápajú svoje Tik Tok videá na Reels. Je to jednoduché, obe majú rovnaký formát a bez námahy plníte dva kanály. Instagram však chce originálny obsah, a preto sa rozhodol takýchto tvorcov potrestať. Tik Tok pred publikovaním pridáva na videá vodoznak, vďaka čomu Instagram ľahko rozozná, že video už bolo zverejnené na konkurenčnej platforme. Pred pár dňami preto oznámil, že nebude Tik Tok videá divákom ponúkať.

Ak chcete pri definovaní stratégie na sociálnych sieťach využiť algoritmus Instagramu vo svoj prospech, snažte sa dodržiavať niekoľko odporúčaní:

  • nepublikujte na Reels Tik Tok videá,
  • snažte sa vytvárať zaujímavé a zábavné videá,
  • inšpirujte iných a tvorte trendy,
  • využívajte všetky kreatívne fičúrky,
  • využívajte hudbu z ich knižnice,
  • buďte kreatívni, originálni a sami sebou.
Author avatar
Marián Turček
Marián sa od ukončenia polygrafickej školy neustále venuje grafike a DTP. Prešiel si viacerými agentúrami či printovými redakciami. Pri súčasnom pomalom úpadku printu sa viac viac venuje webovej grafike a tvorbe webu ako takému.
Používame súbory cookie, aby sme vám poskytli najlepšie skúsenosti. GDPR